tag:blogger.com,1999:blog-21002253.post1209477811053380612..comments2024-01-27T09:38:19.844+01:00Comments on Game design, spiludvikling & gaming - blog om computerspil: En dejlig kødklump af et platform-spilGustav Dahlhttp://www.blogger.com/profile/02707580330282638986noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-21002253.post-29127966567848963032010-11-01T09:27:05.566+01:002010-11-01T09:27:05.566+01:00Jeg har kun prøvet Minecraft lidt indtil videre, m...Jeg har kun prøvet Minecraft lidt indtil videre, men jeg synes, det virker awesome. På mange måder minder det mig om det originale Zelda-spil. De har i hvert fald de ting til fælles, at man kan udforske en kæmpe verden helt som man. Og så er fjenderne ganske farlige. Man frygter dem virkeligt, når det begynder at blive mørkt. Frygt er i øvrigt en følelse, man slet ikke oplever nok i videospil mere - nok fordi alting er så scriptet af designeren.<br /><br />Jeg tror i øvrigt, at de randomiserede verdner med fjender, der er popper op vilkårlige steder, har et stort potentiale. Jeg er godt træt af at spille et spil, hvor designeren har tilrettelagt alting. Det gør spillet forudsigeligt og kedeligt og medfører en lav genspilsningsværdi. En randomiseret verden giver et helt andet gameplay, fordi du ikke aner, hvad der kommer til at ske. Man bliver som spiller rent faktisk overrasket - endnu en følelse, der også alt for sjældent opleves, når man spiller et spil nu om dage.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-21002253.post-68801322968871086602010-11-01T08:54:20.246+01:002010-11-01T08:54:20.246+01:00Det med indie-stemningen kan måske sammenlignes li...Det med indie-stemningen kan måske sammenlignes lidt med Super Smash Bros. og dets mange figurer/baner fra forskellige spil. Enten kender man dem, og synes det er fedt, eller også gør man ikke. Man kan dog altid derfra tage den videre og begynde at lære figurerne at kende ved simpelthen at spille deres respektive spil. Det er i al fald måden, jeg har lært mange Nintendo-figurer på: Ved at blive introduceret for dem i Smash Bros. og så senere spille eksempelvis Metroid (Samus) eller Mother (Ness).<br /><br />Har endnu ikke prøvet Minecraft, selvom alle i øjeblikket snakket om det. Har ikke haft tid, da jeg føler, at spillet er af den slags, som man skal bruge meget tid til at fordybe sig i.<br /><br />Minecraft er i øvrigt udviklet i løbet af et game jam. Sådan et er jeg netop hjemvendt fra (Indie9000 i Aalborg), hvor vi lavede et ganske sjovt co-op platformspil i Unity. Regner med at skrive mere herom i fremtiden-.Gustav Dahlhttps://www.blogger.com/profile/02707580330282638986noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-21002253.post-38346971104850171162010-10-31T14:41:44.488+01:002010-10-31T14:41:44.488+01:00Jeg har ikke prøvet spillet, men det ser ganske fi...Jeg har ikke prøvet spillet, men det ser ganske fint ud. Jeg giver dog ikke så meget for "indie-stemningen" - man skal nok være spiludvikler og inde i indie-miljøet, før det tilføjer noget ekstra til oplevelsen.<br /><br />Har du prøvet Minecraft? Jeg synes, det er noget, af det mest interessante, jeg har set i mange år.Anonymousnoreply@blogger.com