tag:blogger.com,1999:blog-21002253.post5250477930814695068..comments2024-01-27T09:38:19.844+01:00Comments on Game design, spiludvikling & gaming - blog om computerspil: Mine tanker om Infinity Blade til iPadGustav Dahlhttp://www.blogger.com/profile/02707580330282638986noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-21002253.post-56520282197517120992010-12-21T15:58:14.373+01:002010-12-21T15:58:14.373+01:00Tak for din kommentar, Jonas :)Tak for din kommentar, Jonas :)Gustav Dahlhttps://www.blogger.com/profile/02707580330282638986noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-21002253.post-44750655171062297122010-12-20T20:05:03.615+01:002010-12-20T20:05:03.615+01:00Så fik jeg mig lige taget sammen til at læse dit l...Så fik jeg mig lige taget sammen til at læse dit lange blogindlæg. Jeg kan specielt godt lide det, du skriver om "talbaserede" spil. Jeg er ret enig, hvad det angår. Jeg kan også bedre lide at kunne føle, at jeg er blevet bedre til et spil, end at aflæse det udfra et tal - eller som for eksempel i Zelda og Metroid, at gøre sin figur stærkere få nye våben og power-ups, frem for et højere tal på en arbitrær styrkeskala.<br />I sådanne spil er det også meget normalt, at ens level stiger i takt med, at fjenderne bliver stærkere. Exp. level stiger, for at man skulle klare sig mod de stærkere fjender, og fjenderne bliver stærkere for at kunne give den efterhånden "pumpede" spiller en ordentlig udfordring. Det får mig til at tænke over, om udvikleren ikke lige så godt kunne have droppet begge dele :)Jonasnoreply@blogger.com