tag:blogger.com,1999:blog-21002253.post6700802835438240957..comments2024-01-27T09:38:19.844+01:00Comments on Game design, spiludvikling & gaming - blog om computerspil: Eksperimenterende spillestil, ja takGustav Dahlhttp://www.blogger.com/profile/02707580330282638986noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-21002253.post-35550881975117926452010-09-21T16:05:19.936+02:002010-09-21T16:05:19.936+02:00Jeg er helt enig. Ok, måske overdriver jeg lidt, f...Jeg er helt enig. Ok, måske overdriver jeg lidt, for de forskellige fjendetyper angriber på sin vis på forskellige måder og kan tackles forskelligt.<br /><br />Men i og med at vi har med et FPS-spil at gøre, er det ret begrænset, hvor adspredt gameplayet bliver. Jeg mener, uanset hvad kommer det jo til at handle om at skyde og undgå at blive skudt - spørgsmålet er bare, hvordan man har lyst til at gøre det.<br /><br />Der er masser af evner, hvor man skyder med ild, elektricitet, is, bier, fælder og lignende, sammen med rimelig forskellige (og opgraderbare) våben. Alt sammen har uden tvivl gjort balanceringsopgaven svær, især taget i betragtning af, at man spiller som Big Daddy, der i BioShock 1 var en form for semi-boss.<br /><br />Spillet bliver også sværere efterhånden, men jeg følte det som om, at sværhedsgraden kunstigt blev skruet op, idet fjenderne "pludselig" får mere liv og giver mere i skade. Deres bevægelsesmønstre er nogenlunde de samme hele vejen igennem, hvorfor min "frys-og-smadr"-taktik altid fungerede.Gustav Dahlhttps://www.blogger.com/profile/02707580330282638986noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-21002253.post-46591133918566859012010-09-21T14:46:48.715+02:002010-09-21T14:46:48.715+02:00Lyder egentlig som en lidt billig måde at få spill...Lyder egentlig som en lidt billig måde at få spilleren til at bruge sub-optimale taktikker i adspredelsens navn. I mine øjne burde gameplayet hellere være indrettet sådan, at forskellige fjender kræver forskellige taktikker, eller at gamle tricks bliver mindre effektive, i takt med at man kommer længere i spillet og får nye egenskaber.<br />Men ok, kameraet er da en fed idé, hvis det virker godt :)Jonasnoreply@blogger.com